Luohan Gong

Qigong undervisning

LIFTING THE SKY

God holistisk øvelse, der egner sig perfekt til at åbne QiGong-sættet. Øvelsen åbner effektivt energisystemet og lindrer akutte ryg-problematikker.  

PUSHING MOUNTAINS

En øvelse der effektivt samler fokus og leder energi ud i arme og hænder. Skaber god cirkulation af blod og livsenergi. God mindfulness øvelse ved stress o.lign.

CARRY THE MOON

Denne Lohan Hands er god ved kroniske ryg-problemer og skader. Den er en dejlig øvelse, som effektivt genoplader kroppens energi – nærmest som at tage et dagligt brusebad af energi.

SEPARATING WATERS

En øvelse der effektivt samler fokus og leder energi ud i arme og hænder. Skaber god cirkulation af blod og livsenergi. God mindfulness øvelse ved stress o.lign.

SHOOTING ARROW

Shooting Arrows demonstreret i 5 faser. God ved muse-arm og hukommelses-besvær. Giver god grounding.

Big Windmill

Det er meningen at vi strækker armen i denne øvelse – under optagelsen manglede jeg lige 2-3 cm op til loftet for, at kunne gøre det helt.

7 Lohan Hands der i særlig grad kan udfordre begynderen

Erfaringen gennem tiden har vist mig at der i særlig grad er 7 Lohan Hands som udfordrer begynderen. I dette afsnit vil du finde en gennemgang af disse øvelser med detaljer. De omralte Lohan Hands er : 3 Levels to the Ground, Shooting Arrows, Punching with angry Eyes, Dancing Crane, Presenting Claws, Drawing Sword samt Deep Knee bends.

Live optagelse fra Glim – 3 udfordrende Lohan Hands

Varighed 9:07 minutter

00:14 – 2:48 minutter – Presenting Claws
02:49 – 04:35 minutter  – Deeb Knee Bends
04:46 – 09:07 minutter – Shooting Arrows.

3 Lohan Hands der udfordrer sat i sammenhæng med 2 andre Lohan Hands i de 5 fasers form

Undervisningsvideo af høj kvalitet – varighed 35:01 minutter

De 3 udfordrende Lohan Hands er: Dancing Crane, Punching with angry Eyes samt Shooting Arrows. Jeg har derudover inkluderet Lifting the Sky og Rotating Knees i den afsluttende del, hvor øvelserne trænes i sammenhæng i de 5 faser form. Når jeg supplerer med Rotating Knees, er det et bevidst valg fra min side fordi 2 af øvelserne kan, for nogen, være udfordrende for knæene. Træning af Rotating Knees vil over tid styrke fødder, ben og ikke mindst knæ.

00:45 – 3:35 minutter – Dancing Crane med fokus på de almindeligste fejl

03:44 – 6:42 minutter – Punching with angry eyes

6:49 – 10:23 minutter – Shooting Arrows

10:35 – 34:01 minutter – Træning af 5 Lohan Hands sat ind i de 5 fasers form inkl. Punching, Dancing Crane og Shooting Arrows.

 

4 Lohan Hands der udfordrer sat i sammenhæng med Lifting the Sky i de 5 fasers form

Undervisningsvideo af høj kvalitet – varighed 39:15 minutter

De 4 udfordrende Lohan Hands er: Presenting Claws, 3 Levels to the Ground, Drawing Sword samt Deep knee Bends. Først grundig visning af den enkelte øvelser med detaljer. Derefter trænes øvelserne i sammenhæng i de 5 faser form. Har du knæ problemer kan du eventuelt træne øvelser som Deep knee Bends og 3 Levels to the Ground sammen med Rotating Knees.

01:14 – 05:05 minutter – Presenting Claws

05:07 – 09:05 minutter – 3 Levels to the Ground

09:06 – 14:28 minutter – Drawing Sword

18:22 – 38:45 minutter – Træning af 5 Lohan Hands sat ind i de 5 fasers form inkl. med de 4 omtalte Lohan Hands.

 

Mangler du en guidning på en af de 18 Lohan Hands finder du videoer på hver enkelt øvelse ved at klikke på linket til modulet på facebook gruppen. Klik her: Vejledning 3 – Lohan Hands og varianter.

Lohan Hands Varianter

Qigong undervisning

Qigong undervisning

Qigong undervisning

GRISENS HALE

Grisens Hale” eller “Universaløvelsen” harmoniserer åndedrættet, booster din energi, aktiverer venepumpen i benene og styrker immunforsvaret.

JORDEN ROTERER

styrker mave/ milt. Genererer et godt flow.

SWINGING BEAR OG WALKING BEAR

Walking Bear er god til begynderen for at opbygge styrke i fundamentet – fødder, ben og hofte.

Guided meditation til 3 øvelser

Guided QiGong med 3 øvelser, som du vælger efter eget ønske/ behov og med afslutning med “svaje som et piletræ i vinden.” Min anbefaling er at du starter med Lifting the Sky.

Lohan Hands Advanced og ZOOM Træningspas

Jeg anbefaler intensiv træning minimum 1-2 gange om ugen. Med intensiv træning mener jeg et længere forløb på minimum 45 min hvor denne video viser en måde du kan træne på for at opnå et større udbytte.

BEMÆRK: Denne video er møntet på elever som har arbejdet med Lohan Hands i mindst 3 måneder og som ønsker at træne mere intensivt.
Denne trænings-session er delt i 3 dele og tager sammenlagt 45 min at udføre. Undervejs inviteres du til at holde nogle bestemte intentioner, så din træning bliver mere målrettet både fysisk, mentalt og spirituelt.

BEMÆRK vi kan ikke mestre det hele på en gang – hold én intention ad gangen.

 

Opvarmning: Klappe-meridian-øvelse

Intuning (komme i Zen) samt første Lohan Hands: Lifting the Sky.

1. Dan-tien 

Dancing Crane – (Walking Bear) – Rotating Knees – (Walking Bear) – Big Turn of Cosmos – Flowing Breeze Swaying Willows.
(Perineum befinder sig i mellemkødet – for kvinder midt mellem anus og kønsåbningen/ for mænd midt mellem anus og pungen.) 

 

2. Åndedrættet

Swiming Dragon – (Energimedicin øvelse) – Separating Waters – (stående åndedrætsøvelse) – Plucking Stars – (stående åndedrætsøvelse) – Shooting Arrows – FBSW.

 

3. Jing Well Points

Big Windmill – (Grisens Hale) – Presenting Claws – (Grisens Hale) – Deep Knee Bends – FBSW.

 

Bemærk den specielle belysning i videoen. I denne video er det ret let at se den subtile energikrop, som en udstråling ud fra min fysiske krop. Vi arbejder med energi – bemærk hvordan energikroppen ændrer karakter undervejs. Læg mærke til hvordan f.eks. åndedrættet og hændernes placering dirigerer Qi.

DU ER ENERGI……

 

Sørg for at slukke mobil og pc før du går i gang, så du ikke blive forstyrret undervejs.

Diverse ZOOM træningspas

ZOOM Langt Træningspas – replay

Varighed: 1:28 min.

Joint opening exercises
Stående meditation – Zhan Zhuang
Lang version af FBSW
6 Lohan Hands samt varianter: Lifting the sky, Rotating Knees, Deep Knee Bends, Swimming Dragon, Drawing Sword, Presenting Claws og Nourishing kidneys.
Afslutning og Sitting.

ZOOM kort træningspas med 7+1 Lohan Hands

Varighed: 36 minutter.

Lohan Hands Lifting the sky, Dancing Crane, Nourishing Kidney, Presenting Claws, Shooting Arrow, Separating Waters og Plucking Stars.

Vi træner disse 7 Lohan Hands og varianten Swiming Dragon sat ind i de 5 fasers struktur med en kort fase 5 som afslutning.

5 første Lohan Hands fra Grundmodulet med opvarmning og grundig introduktion

Uddrag fra ZOOM træningspas.

Varighed: 40 minutter.

Klappeøvelsen som opvarmning.

5 Lohan Hands sat ind i de 5 faser: Lifting the Sky, Pushing Mountains, Carry the Moon, Nourishing Kidneys og Separating waters samt FBSW.

Kort afslutning (5. fase) inklusiv dynamic walk og sidde i stilhed.

 

5 Lohan Hands fra Grundmodulet på 22 minutter

Uddrag fra et kort ZOOM træningspas.

Videoen viser at du på travle dage, hvor du har mindre tid til træning, kan udføre 5 Lohan Hands på under 22 minutter uden stress.

Kort opvarmning og loosing up med Grisens hale.

5 Lohan Hands sat ind i de 5 fasers struktur: Lifting the sky, Plucking stars, Big turn of Cosmos, Nourishing kidneys og Punching with wide eyes samt FBSW.

Kort afslutning (5. fase).

Langt træningspas med introduktion til Alignment og Song samt træning af 8 Lohan Hands

ZOOM træningspas med varighed i alt: 1:20:58 minutter

00:10 – 12:12 min::::Introduktion til Alignment, Song og 70 % reglen

12:28 – 13:20 min::::Introduktion til træningen

12:50 – 22:00 min:::::Introduktion med guidning til Song Breathing

22:08 – 40:50 min::::opvarmning med blid Shaking og Klappe-meridian-øvelsen

41:20 – 48:19 min:::::Introduktion til Swinging Bear som Song Gong

48:20 – 1:20:20 min::::8 Lohan Hands med særligt fokus på Alignmen og Song

De 8 Lohan Hands: Lifting the Sky, Separating Waters, Carry the Moon, Rotating Knees, Plucking Stars, Shooting Arrows, Punching with wide eyes, FBSW og Dancing Crane.

Intensivt træningspas med 5 Lohan Hands og Yi Jin Jing med et twist af NeiGong

ZOOM træningspas varighed i alt: 1:05:57 minutter

00:16 – 4:23 min:::: Kort introduktion til træningen

4:24 – 10:18 min::::Kort opvarmning

10:20 – 42:20 min:::::Grundig guidning med 5 Lohan Hands sat ind i de 5 faser: Lifting the Sky, Dancing Crane, Shooting Arrows, Turning Head og Nourishing Kidneys samt FBSW m.m.

42:28 – 1:05:10 min::::Yi Jin Jing med et twist af NeiGong.

 

5 Lohan Hands indledt med en kort meditation og grundig opvarmning

ZOOM træningspas varighed i alt: 58:48 minutter

Dette træningspas er relativt langt. Du kan bruge det på dage, hvor du prioriterer ekstra tid til din træning eller du kan blot vælge ud af dette replay, så det matcher dit umiddelbare behov.

00:26 – 32:00 min:::: Kort meditation efterfulgt af opvarmning

32:00 – 58:20 min::: 5 Lohan Hands sat ind i de 5 faser: Lifting the Sky, Rotating Knees, Shooting Arrows, Dancing Crane og Big Windmill Hand.

 

 

Artikel om reaktioner og virkninger som følge af træningen

Artikel på engelsk af Gaspar Garcia omkring virkninger og forskellige problemstillinger i vores træning, som det er værd at være opmærksom på.
Få en gratis start pakke!

Få en gratis start pakke!

Tilmeld dig nyhedsmailen og få en gratis Online Startpakke med QiGong, øvelser samt undervisnings-video´er.

Tak for tilmelding!